پرداخت آنلاین سایر وجوهات شرعی

مسابقه

پرداخت آنلاین سایر وجوهات شرعی

با اختصاص خمس، زكات، سهم سادات، رد مظالم به خانواده های ایتام نيازمند، بارسنگين حقوق الهی، حق الناس و گرفتاری های ناشی از قصورات و تقصيرات را به بهترين شيوه می توان از دوش خود برداشت.

پرداخت آنلاین خمس

خمس یک واجب مالی است که مسلمانان باید به حساب اموال و سرمایه خود (با درنظرگرفتن درآمد و هزینه سالیانه خود) رسیدگی کنند و یک پنجم مشمول خمس را به عنوان خمس بپردازند.

سهم سادات

سهم سادات بخشی از خمس است که به سادات (نسل بنی‌هاشم) نیازمند می‌رسد. فلسفه اختصاص بخشی از خمس به سادات را برای جبران ممنوعیت پرداخت صدقه غیر سادات به آنان دانسته ‌اند.
برای پرداخت سهم سادات به دفاتر موسسه خیریه حضرت فاطمه زهرا (س) مراجعه فرمائید.

پرداخت آنلاین زکات

زکات یک واجب مالی است که مسلمانان باید به حساب اموال خود رسیدگی کنند و زکات اموال خود را در صورت شمول و با در نظرگرفتن رسیدن به حد نصاب، بپردازند. زکات در لغت به معنای پاكى از آلودگى می باشد و در اصطلاح فقهی به مقدار معينى از اموال خاص انسان كه به شرط رسيدن به حد نصاب بايد در موارد مشخص خود مصرف شود گفته می شود.

پرداخت آنلاین رد مظالم

رد مظالم به اموال و بدهی هايی گفته می شود که انسان از روی ظلم و بی عدالتی از بندگان خدا گرفته و نپرداخته است. رد مظالم در اصطلاح اموال حرامى است در دست انسان که صاحبان آن را نمى‏ شناسد. که البته پرداخت رد مظالم همراه با ضوابط خاصی است.

سوالات متداول

زکات شامل چه چیزهایی می شود؟

زکات  به ۹ چیز تعلق می گیرد که عبارتند از: گندم، جو، کشمش، خرما (غلات اربعه)، طلا، نقره سکه دار (نقدین)،‌ گاو، گوسفند و شتر (انعام ثلاثه)، که هریک از این ها دارای نصاب می باشند و مازاد بر نصاب، مشمول زکات است.

رد مظالم باید در چه مواردی مصرف شود؟

مصرف رد مظالم منحصر است به فقرای شیعه؛ بنابراین، صرف آن در امور خيريه مانند پل‌سازى و مسجد و نظیر اين‌ ها جايز نيست. فقیر می ‌تواند رد مظالم را در هر یک از مخارج ضروری خود مصرف کند، بله رعایت یک نکته لازم می ‌باشد و آن، این که فقیر، رد مظالم را در معصیت مصرف نکند.

سهم سادات چیست؟

سهم سادات بخشی از خمس است که به سادات (نسل بنی‌هاشم) نیازمند می‌رسد.

تاخیر در پرداخت خمس تا سال آینده چه حکمی دارد؟

تاخیر پرداخت خمس از سال خمسی به سال دیگر جایز نیست، هر چند هر وقت آن را بپردازد ادای بدهی حاصل می شود.

مسابقه

پرداخت از شماره حساب

از طریق شماره حساب های زیر می توانید سایر وجوهات شرعی خود را پرداخت نمائید.

حساب ارزی بانک ملت: 11Sac132907

شماره کارت بانک ملت: 6575-6264-3378-6104